التسميات [posts7]

إغلاق القائمة

شركة تويز ار اس Toys Я Us تعلن إفلاسها

شركة تويز ار اس Toys Я Us تعلن إفلاسها
    قد اعلنت شركة تويز ار اس Toys R Us الرائة في مجال الالعاب افلاسها وهي من أول الشركات العالمية في صناعة الألعاب العادية عمرها 60 سنة. أعلنت أفلاسها بسبب عدم مقدرتها ع مواكبة التطور اللي حصل مؤخرًا في العالم وثورة التكنولوجيا.وقد اغلقوا موقعهم ع الويب وكتبوا رسالة مواساة مُفادها : "واعدونا بشيء واحد فقط، لاتكبروا على اللعب أبداً". كمان أضافوا : " نعتقد أنَّ الجميع قد كَبُرَ الآن، لم يعد هناك المزيد من أطفال". في أشاره منهم إن الأطفال مبقتش تشتري العاب عادية، وكله بقى يجري ع العاب الكترونية.
    حقيقة الامر القصة دي محزنة جدًا، الاطفال والكبار بقوا محبوسين في الاجهزة الحديثة، تابلت، فون، اي باد، لاب توب .. مبقاش في دباديب، ميكي ماوس، مبقاش في عربيات بزمبلك وشداد سلكي :( الحجات الحلوة قاعدة بتموت حوالينا واحنا مخطوفين مع التقدم والتكنولوجيا اللي فرضها علينا الواقع.

    ياريت نبص حوالينا، نشوف ايه الحجات الحلوة اللي التكنولوجيا سرقتها مننا ونلحق الباقي مننا .. اكتشفت اني مزرتش جدتي من سنتين، ومكتفي بمكالممات الفون، اكتشفت اني مبشوفش اصحابي غير كل كام شهر والباقي تليفونات ونت .. اكتشفت ان ولادي مبقوش يعملوا حاجة غير فاتحين يوتيوب وافلام كرتون واغاني اطفال.
    admin
    كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع الحدث السابع .

    الأخبار المتعلقة

    مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على الحدث السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق
    بروتوكول نشر التعليقات من الحدث السابع
    تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.